Programul Operațional Sectorial „Transport” este instrumentul care dezvoltă obiectivele Cadrului Naţional Strategic de Referinţă (CNSR), stabilind priorităţi, deziderate şi alocarea de fonduri pentru dezvoltarea sectorului transporturilor în România.
Modificarea Programului Operațional de Transport a fost necesară din cauza evoluției lente a implementării programului pe anumite Axe Prioritare și Domenii Majore de Intervenție (DMI), dar și urmare a modificărilor Regulamentului General 1083/2006 ce au fost aprobate prin Regulamentul (UE) nr.1311/2011 din 13 decembrie 2011, care reglementează mecanismul de top-up, mecanism care poate fi utilizat doar dacă Statul Membru utilizează deja rata maximă de cofinanțare a fondurilor UE admisă de Comisia Europeană, respectiv 85%.
În cadrul documentului au fost aprobate următoarele modificări:
- Realocări între Axe Prioritare și DMI-uri;
- Modificarea obiectivului Axei prioritare nr. 2 pentru a se include finanțarea autostrăzilor din Fondul European de Dezvoltare Regională;
- Rata de cofinanțare UE pentru întregul program operațional a fost ridicată la 85%.
Sursa: AM POST
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu