vineri, 11 septembrie 2009

Buldozere si aparate de sudura din fonduri europene

Firma Domustherm din Zlatna, judetul Alba, care monteaza centrale termice, instalatii termice, apa, canalizare, sanitare, instalatii electrice de joasa tensiune, si care anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de peste 296.000 de euro, a aplicat anul trecut pentru fonduri europene de 120.000 de euro pentru achizitionarea a doua excavatoare, aparate de sudura si echipamente necesare pentru lucrarile de canalizare.

"Vrem sa achizitionam utilaje: doua excavatoare, unul de mici dimensiuni si altul de mari dimensiuni, precum si aparate de sudura, in general masini si utilaje specifice lucrarilor de instalatii sanitare, de incalzire si de aer conditionat.

Am apelat la fonduri europene pentru ca imi sunt acoperite 70% din investitii. Un alt motiv a fost acela ca acum lucrez cu utilaje inchiriate care sunt destul de scumpe, iar prin intermediul fondurilor europene vreau sa achizitionez utilaje performante", spune Marius Pop, administratorul Domustherm, care a infiintat firma in urma cu noua ani, dupa ce a lucrat in cercetare geologica.

Proiectul "Achizitionare masini si utilaje specifice lucrarilor de instalatii sanitare, de incalzire si de aer conditionat" are o valoare totala de peste 200.000 de euro.

"Anul trecut, cand am realizat proiectul am luat in calcul trei luni de implementare, avand in vedere ca este vorba doar de achizitie de echipamente. Deoarece a trecut un an pana la semnarea contractului cu ADR Centru (adrcentru.ro) si datorita climatului economic actual, vrem sa prelungim aceasta perioada de implementare. Am depus in acest sens un act aditional la ADR Centru si asteptam un raspuns", sustine Pop.

El spune ca a dat anuntul pentru achizitia de utilaje. De posibilitatea accesarii de fonduri nerambursabile, Pop a aflat din presa. "Din presa am aflat de aceste fonduri europene. Am mers la ADR Centru, mi-au explicat ce am de facut si apoi am mers la o firma de consultanta." Clientii principali ai firmei sunt anul acesta primariile. "Avem mai multe lucrari pentru primarii de la care incasam mai greu banii. Anul trecut nu imi faceam probleme ca nu voi avea cum sa acopar partea de cofinantare, acum avand bani nerecuperati de la clienti si cu creditele care se dau foarte greu cu garantii mari, este mai greu sa implementam proiectul."

"Am scazut preturile fata de anul trecut. Nu mai discutam de profit cum am inregistrat in anii anteriori, sa mearga firma si sa trecem de anul acesta", explica Pop.

Cine ia banii:

Compania: Domustherm, jud. Alba

Obiect de activitate: servicii de montare centrale termice, instalatii termice, apa, canalizare, sanitare, instalatii electrice de joasa tensiune

Proiectul: "Achizitionare masini si utilaje specifice lucrarilor de instalatii sanitare, de incalzire si de aer conditionat"

Valoarea totala a proiectului: 200.000 de euro

Suma pe care o primesc de la UE: 120.000 de euro

Cifra de afaceri in 2008: peste 296.000 de euro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu